söndag 21 december 2014

Vinterbus!

Idag hade jag bestämt mig för att ta hem Milou från Hästön. Eftersom jag köpte både Milou och Mona den 24/12-2013 så har de snart varit hos mig i ett helt år, och då tycker jag att de borde få vara med och fira jul i mitt stall. Dessutom så tycker jag att Milou ska få känna på snön innan den töar bort. Det blev Simba som fick åka till Hästön istället, han har jag kämpat hårt med så jag tycker han borde få en liten semester.


När Milou kom hem så sadlade jag honom och skrittade mot Ewerwindfälten. Milou tyckte vägarna var lite konstiga men annars skötte han sig fint, och jag trodde att det skulle gå bra att skritta ut på ängarna. Men där hade jag lite fel...



Först så tvärstannade han, och jag kände hur varenda nerv i hans kropp spändes och jag tänkte att det kanske ändå var bäst att börja med att skritta på vägarna, men innan jag han vända tillbaka så tog han ett enormt skutt, rakt upp i luften!


Jag klamrade mig fast i manen, och försökte styra honom tillbaka, men det var ingen idé.


Det blev några till galna skutt, men sedan kände jag att han bara ville leka, och då släppte jag lite på tyglarna.


Det avslutades med en galopp på fältet, men sedan vände vi och skrittade tillbaka.

När vi kom till baka så var Milou ganska frysen, han hade varit på den varma delen av Hästön och hade inte vant sig vid kylan så som mina hästar hade gjort, så jag la på honom en liten filt och ett par mysiga benvärmare. Jag var nöjd trots de höga skutten och tänkte, om två dagar är det julafton.


/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar