fredag 5 december 2014

Om Dreamcake

Hej!
Eftersom servern är nere tänkte jag (Ellen) skriva ett litet inlägg om min älskade Dreamcake. Dreamcake kallas oftast Kakan och är min första häst. Han är väldigt speciell för mig då det bara var han och jag den tiden jag inte var Starrider. Om det är något nytt uppdrag eller något nytt område är det alltid självklart att det är han som ska följa med, nu på senaste tiden när Den gömda dinosauriens dal har öppnat, har jag nästan bara ridit Kakan. Jag är också väldigt nöjd över mitt val över honom, på min första gubbe har jag en apelgrå med vit man, också vid namn Dreamcake, men honom gillar jag inte lika mycket som skimmeln, så man får säga att det var tur att jag bytte ;).

Här kommer lite mer info om honom:

Namn: Dreamcake
Smeknamn: Kakan
Ras: Jorvikiskt varmblod
Level: 15
Övrig info: Kakan är den häst som betyder mest för mig, kanske för han är min första. Han är väldigt snäll och lugn, och otroligt modig som vågat gå igenom alla faror vi har mött, t.ex. Dark core.
 Kakan föddes ute i vildmarken vid Norra länken, men ägdes av Baronessan. När Kakan var 5 år såldes han till en tjej som ville ha en häst hon kunde träna upp ordentligt och sedan åka ut och tävla med. Kakan tränades hårt och blev ganska duktig, men inte tillräckligt enligt tjejen, så han såldes vidare till Thomas Moorland som behövde en häst till sina ridläger.
 De första åren skötte han sig väldigt bra, men plötsligt en dag började han bocka helt vansinnigt, så tjejen som red honom ramlade av och bröt benet. Thomas förstod att han var tvungen att sälja Kakan, men Justin, Thomas son, övertalade honom att ändå ha kvar Kakan i alla fall till nästa ridläger. På detta ridläger kom jag, och Thomas fick en känsla av att jag kanske skulle passa Kakan, och det visade sig att vi gjorde. Några veckor senare fick jag köpa honom.


/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar