lördag 25 oktober 2014

Mitt drömstall

Hej!
Jag tänkte blogga om vad jag vill göra för förändringar på hemstallet. För det första skulle jag vilja att alla hästar hade varsin box med en boxdörr som man kunde öppna och stänga. Över boxen skulle det stå hästens namn, och om man ställde in en annan häst där så byttes det ut mot den hästens namn. I boxen skulle hästen kunna gå runt. Jag skulle också vilja att det fanns några spiltor utan någon dörr där man kunde ställa sin häst om man skulle rida på den snart men inte än. Det skulle också finnas en duschspilta där man kunde duscha sin häst om man ville, det skulle t.ex. vara istället för att borsta och kratsa hovarna.

Jag tror alla har minst ett husdjur. Jag själv har två stycken som nästan alltid får sitta i garderoben. Därför vore det kul om det fanns en liten hundkoja eller hundkorg till hunden/hundarna, en liten korg eller klösställing till katten/katterna och en liten hage med ett litet hus till kaninen/kaninerna. Jag tror att många skulle tycka det var mycket roligare med husdjuren då och kanske köpa flera.

Sedan tror jag att det finns en sak som alla vill ha, hagar. Det skulle kunna finnas en liten dörr som man skulle kunna leda ut sin häst genom till en hage. Då borde det också komma grimmor och täcken som man kunde köpa, men man fick även en grimma som man kunde använda om man inte ville köpa någon grimma. I den lilla delen av stallet borde det sitta krokar, hur många beroende på hur många hästar man har där man kan hänga grimmor och täcken till varje häst. Det borde också finnas olika täcken, t.ex. regntäcken, vintertäcken och stalltäcken.

Slutligen tycker jag att man borde kunna har fler hästar. Jag har just nu nio hästar och har en plats kvar i stallet. Jag vet att det finns hästön men jag har inte särskilt sug på att använda den, så att lägga till några platser vore jättebra.

  
/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar